O Mrkačce 323F BG

Mazda Astina (Japonsko),Mazda 323F (Evropa).neboli Eunos 100 je jedna z mazd která vychází ze Skupiny označované Familia.Co se týče označení F u 323 tak by mělo značit bud  řadu familia a ,nebo že jde přesně o Fastback typ karoserie.Efko se  označuje také že jde o IV  Generaci Mazd 323 společně se společným označením že jde o typy BG,takže celé správné označení např. Efka zní (Mazda 323F IV BG)

Výroba mrkaček 323F a Mazd 323 3dv./5.dv. řady IV BG  byla započata rokem 1989 a ukončena 1994 v Hirošimě.

 

Motorizace a označení výbavy v 323F BG :

rv.89-91 1.6 16v B6 SOHC Karburátor   Obsah: 1598cm3

                                                     Výkon: zřejmě 64kw/87hp 6000ot., točivý moment 125Nm 3100ot.

                                                     Váha: 990kg

                                                     Náhon: přední

                                                     0-100 km/h: asi 11 s.

                                                     Výbava:  GLX, GLX-SR, GLX-ABS

       

                                                   

rv.89-91 1.6 8v B6 EGI SOHC el. Vstřik   Obsah: 1598cm3

                                                  Výkon: 62kW/84hp 5200ot., točivý moment 128Nm 2500ot.

                                                  Váha: 990kg

                                                  Náhon: přední

                                                  0-100 km/h: 10.3 s.

                                                  Výbava: GLX, GLX-SR, GLX-ABS

 

rv.91-94 1.6 16v B6 EGI SOHC el. Vstřik  Obsah: 1598cm3

                                                                   Výkon: 65kW/89hp při 5300ot., točivý moment 132Nm při 4000ot.

                                                  Váha: 990kg

                                                  Náhon: přední

                                                  0-100 km/h: 10.3 s.

                                                  Výbava:  GLX, GLX-SR, GLX-ABS

 

rv.89-94 1.8 16v BP EGI SOHC el. Vstřik  Obsah: 1839cm3

                                                        Výkon: 78kw/106hp při 5300ot., točivý moment 151Nm při 4000ot.

                                                        Váha: 1025kg

                                                        Náhon: přední

                                                        0-100 km/h: 8.8 s.

                                                        Výbava:  GLX, GLX-SR, GLX-ABS

 

rv.89-94 1.8 16v BP EGI DOHC (GT) el.Vstřik  Obsah: 1839cm3

                                                                                  Výkon: 94kw/128hp při 6500ot., točivý moment 160Nm při 4500ot.

                                                             Váha: 1085kg

                                                             Náhon: přední

                                                             0-100 km/h: 8.2 s.

                                                             Výbava:  GT,GT-ABS

 

rv.89-94 1.8 16v BPT EGI DOHC (GTX= GT Turbo) el. Vstřik  Obsah: 1839cm3

                                                                                            Výkon: 135kw/180hp při 5300ot., točivý moment 235Nm při 4000ot.

                                                                                            Váha: 1085kg

                                                                                            Náhon: přední

                                                                                            0-100 km/h: ------ s.

                                                                                            Výbava:  GTX,GTX-ABS

                                                                                           

 

Vysvětlivky:

       SOHC (Single Overhead Camshaft) - vačka uložena v hlavě nad ventily
       DOHC (Double Overhead Camshaft) - dvě vačky v hlavě, jedna pro sací a druhá pro výfukové ventily (neplatí u všech výrobců                     

VISC u DOHC - (Variable Inertia Charging System) - proměnný objem sání, technologie podobná proměnné délce sacího potrubí, využívá možnost naladit sání pro vysoký kroutící moment v nízkých otáčkách a vysoký výkon v maximálních otáčkách, což je u běžného sání atmosférického motoru téměř nemožné.

Mazda EGI  Čtyřbodové vstřikování  (Electronic gasoline injection)

 

Astina BG - mrkačka

Automobilka Mazda od roku 1989 do 1994 vyráběla sérii BG a to základní 3 typy, budeme se zavývat naším efkem, tedy sportovně laděným pětidvéřovým Liftbekem.
  • Během této doby mělo efko dvě vývojová stádia:
  • 1. stádium 1989-1991: osazoval se dobíhající karburátorový motor 1,6 typ B6 8V. Dále pak 1,8i SOHC a 1,8i DOHC (popis níže). Logo automobilky s klasickým nápisem MAZDA bylo umístěno v pravém rohu štěrbiny náporového chlazení. U modelů GT nebyl standartním vybavením systém ABS. atd.
  • 2. stádium 1991-1994: nový motor B6 1,6i 16V karburátor nahrazen vsřikováním. Logo automobilky poznalo také změnu, diamant v kruhu, logo bylo umístěné na přední masce mezi výklopnými světlomety.
 

staré logo 89-91

nové logo 91-94

Standartní výbava typů:

  • GLX Základní model. Motory 1,6i 16V SOHC (1.6 8V karburator do 91),1.8i 16V SOHC. Nebylo střešní okno, Manuální okna, Manuální zrcátka, zadní bubnové brzdy, standartní GLX sedačky.
  • GLX-SR Motory 1,6i 16V SOHC (1.6 8V karburator do 91),1.8i 16V SOHC. Elektrické střešní okno, Elektrická okna, zpětná zrcátka manuální v barvě vozu (v některých zemích se standartně montovala elektrická nevyhřívaná zrcátka), zadní bubnové brzdy, standartní GLX sedačky.
  • GLX-ABS Stejné jako GLX-SR, zadní brzdy kotoučové(nechlazené), 3 kanálové ABS se 4 čidly, existují verze s bubnovými zadními brzdami, standartní GLX sedačky.
  • GT Oproti GLX se liší hlavně Motorem - 1,8i 16V DOHC s tímto typem motoru souvisí i několik neviditelných technických změn, týká se hlavne převodovky a přední nápravy.
    Veškeré elektrické vybavení tedy, zrcátka, okna, střecha, sportovní sedačky, zadní spoiler-křídlo, ABS, hlinikové kola - dva typy dle stádia.

Příplatková výbava typů:

  • Hliniková kola
  • Elektricky ovládaná výbava: okna, zrcátka (možnost vyhřívaní), střešní okno
  • Vyhřívání předních sedaček
  • Klimatizace manuální
  • Odstřikovače předních světlometů
  • Interiér - černé plasty, hnědé plasty
  • Interiér - čalounění, možnost kůže
  • ABS
  • Zadní reproduktory, Autorádio
  • Automatická převodovka

manuální zrcátko

el. ovládané zrcátko

zadní spoiler GT

!!! Něco je převzato z mazda 323F Clubu doufám že to klukum nebude vadit jsem jeden z klubu.děkuju